dimanche 11 novembre 2012

Le verbe POUVOIR en roumain

Infinitiv: a putea
Gerunziu: putând
Participiu: putut

a fi putut

Indicativ

Subjonctiv

Prezent
eu  pot
tu  poţi
el  poate
noi putem
voi puteţi
ei  pot

Perfect compus
eu  am putut
tu  ai putut
el  a putut
noi am putut
voi aţi putut
ei  au putut


Imperfect

eu  puteam
tu  puteai
el  putea
noi puteam
voi puteaţi
ei  puteau


Mai mult ca perfect

eu  putusem
tu  putuseşi
el  putuse
noi putuserăm
voi putuserăţi
ei  putuseră


Perfect simplu

eu  putui
tu  putuşi
el  putu
noi puturăm
voi puturăţi
ei  putură

Prezent
eu  pot
tu  poţi
el  poată
noi putem
voi puteţi
ei  poată

Perfect compus
eu  fi putut
tu  fi putut
el  fi putut
noi fi putut
voi fi putut
ei  fi putut

Viitor indicativul


Viitor I

eu  voi putea
tu  vei putea
el  va putea
noi vom putea
voi veţi putea
ei  vor putea


Viitor II
eu  voi fi putut
tu  vei fi putut
el  va fi putut
noi vom fi putut
voi veţi fi putut
ei  vor fi putut


Viitor I (popular)
o să pot
o să poţi
o să poată
o să putem
o să puteţi
o să poată


Viitor II (popular)
am să fi putut
ai să fi putut
are să fi putut
avem să fi putut
aveţi să fi putut
au să fi putut


Viitor I (popular)
oi putea
îi putea
a putea
om putea
îţi putea
or putea

 

Imperativ

Conditional


tu  poate


voi puteţi



Prezent

eu  aş putea
tu  ai putea
el  ar putea
noi am putea
voi aţi putea
ei  ar putea

 
Perfect

eu  aş fi putut
tu  ai fi putut
el  ar fi putut
noi am fi putut
voi aţi fi putut
ei  ar fi putut

1 commentaire: