dimanche 11 novembre 2012

Le verbe POSER en roumain

Infinitiv: a pune
Gerunziu: punând
Participiu: pus

a fi pus

Indicativ

Subjonctiv

Prezent
eu  pun
tu  pui
el  pune
noi punem
voi puneţi
ei  pun

Perfect compus
eu  am pus
tu  ai pus
el  a pus
noi am pus
voi aţi pus
ei  au pus


Imperfect

eu  puneam
tu  puneai
el  punea
noi puneam
voi puneaţi
ei  puneau


Mai mult ca perfect

eu  pusesem
tu  puseseşi
el  pusese
noi puseserăm
voi puseserăţi
ei  puseseră


Perfect simplu

eu  pusei
tu  puseşi
el  puse
noi puserăm
voi puserăţi
ei  puseră

Prezent
eu  pun
tu  pui
el  pună
noi punem
voi puneţi
ei  pună

Perfect compus
eu  fi pus
tu  fi pus
el  fi pus
noi fi pus
voi fi pus
ei  fi pus

Viitor indicativul


Viitor I

eu  voi pune
tu  vei pune
el  va pune
noi vom pune
voi veţi pune
ei  vor pune


Viitor II
eu  voi fi pus
tu  vei fi pus
el  va fi pus
noi vom fi pus
voi veţi fi pus
ei  vor fi pus


Viitor I (popular)
o să pun
o să pui
o să pună
o să punem
o să puneţi
o să pună


Viitor II (popular)
am să fi pus
ai să fi pus
are să fi pus
avem să fi pus
aveţi să fi pus
au să fi pus


Viitor I (popular)
oi pune
îi pune
a pune
om pune
îţi pune
or pune

 

Imperativ

Conditional


tu  pune


voi puneţi



Prezent

eu  aş pune
tu  ai pune
el  ar pune
noi am pune
voi aţi pune
ei  ar pune

 
Perfect

eu  aş fi pus
tu  ai fi pus
el  ar fi pus
noi am fi pus
voi aţi fi pus
ei  ar fi pus


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire